Så er menighedsrådsvalget vel overstået. Tillykke med valget. Det nye menighedsråds arbejde starter 1. søndag i advent.

Til menighedsrådet blev valgt:
Ulla Petersen – 27 stemmer
Henning Tønning – 20 stemmer
Svend Erik Petersen – 19 stemmer
Mette Boesen – 19 stemmer
Bjarne Lildholdt – 19 stemmer
Bente Madsen – 12 stemmer
Arne Jakobsen – 11 stemmer
Inge Pilt Nielsen – 9 stemmer

Som stedfortræder blev valgt:
Joan Juhl Baltzer – 31 stemmer
Renate Kauschwiz – 25 stemmer
Camilla Diana Adamsen – 23 stemmer

Der indkom ingen kandidatliste.

Logo menighedsrådsvalg

Få indflydelse på din kirke…!

Kom til menighedsrådsvalg tirsdag den 17. september klokken 19.00 i Sakskøbing Kirke og vær med til at vælge, hvem der skal sidde i dit menighedsråd – du kan også selv opstille.

På valgforsamlingen opstilles og vælges det nye menighedsråd. Du har også mulighed for at stille spørgsmål til de opstillede kandidater. Alle er velkomne til at deltage.

Vi glæder os til at se jer.

Valg 2024

Har du ikke mulighed for at komme på valgdagen og stemme eller stille op som kandidat til valget, kan du give fuldmagt til en anden. Blanket til fuldmagt kan udskrives og udfyldes. Du finder blanketten til højre for teksten eller du kan hente den på kirkekontoret i åbningstiden.

Hvad er et menighedsråd og hvad laver de?

Der blev afholdt orienteringsmøde den 14. maj i Sognegården. Der var stort engagement, positiv stemning og mange input fra de fremmødte til mødet.

Vi har menighedsrådsvalg til efteråret og ønsker at mange vil stille op til valget. På mødet kunne man høre om arbejdet i et menighedsråd.

Man er altid velkommen til at kontakte et nuværende af kirkens nuværende menighedsrådsmedlemmer, præster eller personaler for at høre mere om arbejdsopgaverne ved kirken, kirkegården, diakoni, økonomi mv.

Læs: Folder, stil op til menighedsrådsvalget

Menighedsrådsvalget (valgforsamling) foregår tirsdag den 17. september kl. 19.00 i Sakskøbing kirke.

De valgte menighedsrådsmedlemmer indtræder i menighedsrådet den 1. søndag i advent.